Rozpoznaj postać

środa, 24 czerwca 2020

Co robisz z problemem?


„Nie wiem, jak do tego doszło,
Ale pewnego dnia miałem problem.
Nie chciałem go. Nie prosiłem o niego.
Bardzo nie podobało mi się to, że go mam.
Mimo to on tam był.”

Można go unikać. Udawać, że nie istnieje. Ignorować. Bagatelizować. Lub zamartwiać się nim bez końca. Prawda jest jednak taka, że jeśli dotyka nas uporczywy problem, należy stawić mu czoła. Tego właśnie uczy nas wspaniała książeczka Kobiego Yamady, która dzisiaj trafiła na naszą specjalną półeczkę-apteczkę „DUŻE PROBLEMY”. Mimo że jej bohaterem jest dziecko, jest to książka dla każdego. Czy wiedzieliście bowiem, że w problemie znajduje się coś pięknego? Problem kojarzy nam się z czymś mrocznym, ciężkim, przytłaczającym, a jednak…

„W moim problemie znajdowała się okazja.
Była to okazja ku temu, by się uczyć i rozwijać.
Aby być odważnym. I by coś zrobić.”

Zapraszamy do lektury i refleksji nad pytaniami – czemu służą problemy? Co dzięki nim odkrywamy? Jak wpływają na nasze decyzje? Jaką prawdę o nas ujawniają?



 Zachęcamy również do sięgnięcia po inną książeczkę tego autora, mianowicie „Co robisz z pomysłem?”



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz