Rozpoznaj postać

wtorek, 30 listopada 2010

"Dzieci lubią Misie, Misie lubią dzieci" czyli w Krainie Pluszowych Przyjaciół.

Światowy Dzień Pluszowego Misia za nami. Postanowiliśmy wykorzystać ten dzień na bliższe poznanie dwóch przesympatycznych pluszaków: Kubusia Puchatka i Misia Uszatka. Szczególnie ten ostatni jest niedoceniany przez wielu użytkowników naszej biblioteki. Dlatego też wspólnie z dziećmi ze Szkoły Podstawowej nr 22 postanowiliśmy odświeżyć pamięć o Uszatku.


Czy wiecie, że:

  • postać Uszatka powstała 6 marca 1957 r. jako dzieło Czesława Janczarskiego
  • niezapomniane ilustracje stworzył Zbigniew Rychlicki
  • pierwszy film z udziałem Uszatka powstał w 1962 roku,
  • w 1975 TVP (Studio Małych Form Filmowych "Se-ma-for") rozpoczęła produkcję serialu, a głosu Misiowi użyczył Mieczysław Czechowicz
  • powstały 104 odcinki serialu (co dało drugie miejsce wśród filmów animowanych)
  • Miś Uszatek był także patronem czasopisma dla dzieci "Miś"
  • filmy z udziałem Uszatka zostały wyemitowane m.in. w Kanadzie, Japonii, Hiszpanii, Iranie,Węgrzech i w krajach afrykańskich.
  • na Węgrzech Miś Uszatek nazywa się "Fules Macko", w Japonii - Oyasumi Kuma-chan", w Finladii - "Nalle Luppakorva" a w Słowenii - "Medvedek Uhec"

2 komentarze:

  1. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, że dzieci lubią misie i muszę przyznać, ze mój bobas przepada za misiem szumisiem. Jak jeszcze widziałam na stronie https://whisbear.com/pl/blog/bobomio-pl-pamietnik-szumiacego-misia/ to również jestem zdania, że własny pamiętnik to świetna sprawa.

    OdpowiedzUsuń